Vakantie Berlijn dag 3

Posted by mjolink on 13 juli 2016 in Geen categorie |

Ik wilde vandaag naar de dierentuin maar heb daar vanwege het slechte weer van af gezien. Ben in plaats daarvan naar het Europacenter geweest, een overdekt winkelcentrum waar ik enkele kanootjes heb gekocht voor mijn dierenoppassers en mezelf natuurlijk.

Morgen is het de bedoeling dat ik naar het DDR museum ga aangezien het weer slecht weer lijkt te worden.

Het hotel waar ik verblijf, het Enjoy hotel bevalt zeer goed, service is uitstekend, iedere dag wordt mijn kamer schoongemaakt, inclusief badkamer en liggen er weer schone handdoeken.

Vakantie Berlijn Dag 2

Posted by mjolink on 12 juli 2016 in Geen categorie |

Eerste hele dag in Berlijn.

Vanmorgen om 9 uur opgestaan en mij aangekleed om te gaan ontbijten. Ik had niet erg veel honger maar heb toch 1 broodje kaas met een liter koffie genomen.
Daarna op mijn kamer wat tv gekeken en op mijn laptop gezeten dingen uitzoeken en zo. Daarna naar de Aldi geweest die dichtbij is om wat inkopen te doen.

S Middags even gerust en toen de stoute schoenen aangetrokken en ben met de metro naar de kurfürstendamm gegaan. Daar wat rondgekeken en toen wat gegeten bij KFC. De terugweg ging eerst niet helemaal goed, verkeerde metro, maar na teruggegaan te zijn naar het beginpunt wel de goede metro gevonden( heb het nog even gevraagd aan een vriendelijk jongeman. Die vertelde me dat ik het goed had nu.

Vanavond doe ik niet veel meer, beetje tv kijken, douchen.

Vakantie Berlijn 2016 dag 1

Posted by mjolink on 12 juli 2016 in Geen categorie |

Dag 1 reisdag

Maandag 11 juli,het is eindelijk zover, ik ga op vakantie naar Berlijn.
Om 8.10 lopen naar de bushalte om richting station Winterswijk te gaan. Daar de trein naar Zutphen genomen, mens de trein puilde uit van mensen maar ik had gelukkig een zitplaats. In Zutphen de trein naar Hengelo Overijssel genomen waar ik 10.15 aankwam. Dus was het wachten geblazen op de intercity die mij naar Berlijn zou brengen. Vertrektijd van die trein was 10.59.

Ook in de intercity naar Berlijn was het vol maar gelukkig had ik een gereserveerde zitplaats. De reis verliep vlotjes gezien het feit dat ik er 4,5 uur ingezeten heb, kreeg een houten kont van het lange zitten.
Ik was op tijd in Berlijn waar ik bij het toeristeninformatiecentrum mijn ov kaart heb opgehaald waarmee ik 5 dagen gratis door Berlijn kan reizen. Buiten het station een taxi genomen richting hotel waar ik zo rond 16.15 arriveerde. Na wat formaliteiten te hebben afgewikkeld kon ik naar mijn kamer, die er vind ik mooi uitziet.

S Avonds op zoek gegaan naar wat te eten wat ik uiteindelijk gevonden heb bij een tankstation, 4 croissants ham kaas. Meegenomen naar mijn kamer en daar opgegeten.

Vakantie Berlijn

SDC10441 SDC10442 SDC10443 SDC10444

Burgerlijke ongehoorzaamheid

Posted by mjolink on 3 februari 2013 in Geen categorie |

3 februari 2013

Vanmhondendroliddag ging ik zoals wel vaker met mijn hond wandelen en de hond ging zoals veel honden doen poepen midden in bramenstruiken, blijkbaar geldt voor honden: hoe harder het prikt hoe fijner de shit.

Loopt daar ook een man met zijn herder en die roept naar mij: ook jij moet de stront opruimen. Nou heeft hij daar op grond van de plaatselijke politieverordening gelijk in. Toen dacht ik bij mezelf: en jij gooit je peuk straks gewoon weg, wat mij, en veel mensen met mij veel harder stoort want stront verteert heel snel terwijl een peuk er 25 jaar over doet om te verteren.

Laat ik even heel duidelijk zijn, als mijn hond ergens gaat poepen waar mensen er last van hebben ruim ik het wel op maar aangezien hij dat over het algemeen in struiken, langs de slootkant doet laat ik het gewoon liggen.

869228143_5__wOEDan komt er toch een stukje burgerlijke ongehoorzaamheid bij me boven. Want de gemeente hier verbied van alles, je mag je hond binnen de bebouwde kom niet los laten lopen en je moet de ontlasting opruimen. Maar iets doen voor de vele hondenbezitters doen ze niet.

Foto-speeltuin Zo zouden hondenspeelplaatsen waar een hek om heen staat en waar honden lekker kunnen rennen en met andere honden kunnen spelen geen gek idee zijn, er staat hier in de buurt al een voetbalkooi leeg dus het argument dat er geen ruimte voor zou zijn kan de gemeente niet aanvoeren.

En daar komt dus de burgerlijke ongehoorzaamheid vandaan, een stil protest tegen het hondenbeleid van de gemeente.

Aftreden Koningin

Posted by mjolink on 30 januari 2013 in Geen categorie |

30 januari 2013

beatrixSinds de Koningin haar aftreden bekendmaakte is er op de Nederlandse televisie alleen maar aandacht voor haar en Prins pils.

En daar heb ik nu een probleem mee, ik snap ook wel dat dit nieuws is voor de media en die moeten ook hun brood verdienen maar je kunt het ook overdrijven en dat is wat er nu gebeurd. Er wordt gedaan alsof het zulk groot nieuws is terwijl iedereen het kon zien aankomen. Elk journaal en actualiteitenrubriek wordt gedomineerd door dit nieuws terwijl er volgens mij wel zaken zijn die meer nieuwswaarde hebben. We zitten bijvoorbeeld nog steeds in een crisis, er wordt gigantisch bezuinigd op de sociale werkplaatsen en niet te vergeten de oplopende werkloosheid en ga zo maar door.

Willem Alexander en MaximaEn laten we het eens hebben over wat de inhuldiging van Willem allemaal niet gaat kosten. Dit hele gedoe gaat miljoenen kosten en dat in een tijd dat er gigantisch bezuinigd moet worden.

koninginnedag-amsterdam-2008-flickr-com-eve(p-event,2424)(c-0) En is er iemand die mij kan uitleggen dat afgelopen Koninginnedag de burgemeester van Amsterdam vertelde dat Amsterdam de mensenmassa niet aan kan en nu zegt diezelfde burgemeester dat het geen probleem is terwijl iedere rationeel denkend mens kan bedenken dat er nu nog meer mensen naar Amsterdam komen dan tijdens Koninginnedag.

Ook vraag ik mij af of de NS in staat is om iedereen te vervoeren gezien de puinhoop die ze er nu al van maken tijdens de gewone dienstregeling.

Persoonlijk zou ik het aftreden van de Koningin een uitstekende gelegenheid vinden om over te stappen op een gekozen staatshoofd, of je die nou Koning, Koningin of President noemt. Dat is veel democratischer dan hoe het nu gaat.

Copyright © 2010-2017 MarXvizier All rights reserved.
This site is using the Desk Mess Mirrored theme, v2.0.4, from BuyNowShop.com.